23948sdkhjf

Nye VVS-butikker med Apple og Audi som forbilleder

Den første af en række nye butikker er netop indviet.

Onsdag klippede Silkeborgs borgmester Steen Vindum snoren til en helt ny type Brødrene Dahl-butik.

”Din BD Silkeborg” er den første af fire butikker, som VVS-grossist åbner inden årets udgang – i et helt nyt design og indrettet med kunden i centrum.

-Butikkerne bliver bygget om fra a til z, så vi kan give vores kunder en bedre oplevelse, når de træder ind ad døren, siger marketingdirektør Christian Agger og forklarer, at ombygningen omfatter alt fra bedre toiletforhold og tydeligere skiltning til faglig dialog og socialt samvær i nyindrettede cafémiljøer.

- Vi stiller også mødelokaler gratis til rådighed, så vores kunder kan afholde deres møder i butikken med sortiment og produktnyheder lige ved hånden i gode rammer, siger Christian Agger.

Apple og Audi inspirerer
De interne medarbejdere, der før sad ude bagved, er nu flyttet ind blandt butikspersonalet. Brødrene Dahl er desuden i gang med at teste betjening på gulvet med ipads og afprøver samtidig en ny type runde skranker, som blandt andet kendes fra Apples butikker.

- Vi har hentet inspiration hos både vores konkurrenter og pionerer i helt andre brancher, hvor vi blandt andet har besøgt Audi, Sticks & Sushi og Superbrugsen, som er rigtig dygtige til at skabe gode kundeoplevelser. Her halter vores branche noget bagefter. Men vi er nødt til at komme efter det, for ellers taber vi slaget til en Amazon, en Alibaba eller andre onlinespillere, som kun konkurrerer på pris. Med de danske lønninger bliver vi aldrig de billigste, men vi kan være de bedste og lækreste at handle hos. Derfor har vi fuldt fokus på kundeoplevelse, forklarer Christian Agger.

Ud over Silkeborg åbner der inden årsskiftet nye konceptbutikker i Randers, Valby og Birkerød.

Flere butikker i 2017
Til næste år bliver yderligere fire Brødrene Dahl-butikker indrettet med det nye butikskoncept. Konceptet ligger i forlængelse af de mange initiativer, Brødrene Dahl har taget online med henblik på at skabe gode kundeoplevelser, når kunderne handler på bd.dk – initiativer som virksomheden er blevet hædret for flere gange som vinder af E-handelsprisen og Omnichannel-prisen.

-Vores målsætning er, at der ikke skal være grænser mellem den digitale og fysiske kundeoplevelse. Når man handler hos Brødrene Dahl, skal det føles personligt, vedkommende og behageligt. Man skal være i centrum, uanset hvor mødet sker, siger Christian Agger.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094